Sedem slovenskih filmov na festivalu v Bradfordu
Program je sestavil angleški filmski publicist Neil Young, zadnjih nekaj let dober poznavalec slovenske filmske produkcije, njenih filmov in avtorjev. Za slovenski film se je začel zanimati leta 2001, potem ko je videl Kruh in mleko Jana Cvitkoviča.
Predstavitev slovenskih filmov na festivalu v Bradfordu je prva retrospektiva v mednarodnem prostoru, ki združuje profesionalno in gverilsko filmsko produkcijo in zaradi tega še posebej zanimiva.
Neil Young je med gverilsko produkcijo izbral tri filme: najbolj gledani film lanskega leta Tu pa tam Mitje Okorna, pri nas tudi med poznavalci gverilske produkcije precej neznani film Fantje imajo radi seksi noge, punce imajo rade sladoled Mateja Ocepka in Voda v očeh Jožeta Baše, ki je dobil nagrado publike in nagrado za scenarij na zadnjem festivalu slovenskega filma v Portorožu.
Med gverilsko in profesionalno produkcijo bi lahko uvrstili film Norega se metek ogne Mitje Novljana, ki je nastal gverilsko, Filmski sklad pa mu je dodelil denar za prenos na 35mm. Podobno se je pred njim zgodilo tudi Vladu Škafarju za dokumentarni film Peterka: leto odločitve.
Od začetka do konca vpeta v uradno filmsko kolesje pa sta bila filma Odgrobaodgroba Jana Cvitkoviča in Predmestje Vinka Möderndorferja.
Vse filme spremljajo zanimivi kritiški zapisi, v katerih si pisca (Frank Mangus, Neil Young) privoščita zavidljive primerjave, ki jih še posebej priporočamo vsem tistim, ki mislijo, da slovenski film še ni prišel na svetovni filmski zemljevid. Mangus Predmestje primerja z delom Gasperja Noeja in bratov Cohen, mladega Jožeta Bašo z “Bressonom, ki je srečal Good Will Hunting”, ter piše o vplivu Wernerja Herzoga na Vlada Škafarja.
Za letos napovedujemo retrospektivi v poljskih Katowicah, Budimpešti in še kje.
http://www.nmpft.org.uk/bff/2006/filmdetail.asp?ida=6019