Nagrade 17. Festivala slovenskega filma
NAGRADE
vesna za najboljši celovečerni film in Teleking nagrada za najboljši igrani celovečerni film
Boj za
Režija: Siniša Gačić
Produkcija: Tramal Films
Utemeljitev: Celovečerni dokumentarni film BOJ ZA je prepričljiv in pretresljiv dokument našega časa. Film prinaša podobe in dogajanje pred ljubljansko Borzo, ki so dajali pečat prizadevanjem za bistvene spremembe v slovenski in svetovni družbi. Režiserju prepričljivega dokumentarnega filma o našem času, Siniši Gačiću, je uspelo vstopiti v samo srž protestniškega dogajanja in prikazati protagoniste tako v raznolikosti njihovih idej, njihovega delovanja, kot tudi njihovo katarzo in občutek nemoči.
Nagrada občinstva
Pot v raj
Režija: Blaž Završnik
Produkcija: Sever&Sever d.o.o.
Koprodukcija: Restart d.o.o.
vesna za najboljši kratki film
Prespana pomlad
Režija: Dominik Mencej
Produkcija: UL AGRFT
Koprodukcija RTV Slovenija
vesna za najboljšo režijo
Prespana pomlad
Režija: Dominik Mencej
Produkcija: UL AGRFT
Koprodukcija RTV Slovenija
vesna za najboljši scenarij
Dominik Mencelj
(Prespana pomlad)
Produkcija: UL AGRFT
Koprodukcija RTV Slovenija
Utemeljitev vseh treh nagrad: Avtor filma PRESPANA POMLAD Dominik Mencej je filmsko zrela in kreativnosti polna osebnost, ki zelo dobro razume svoje filmske junake. Zanje skozi celotno pripoved ustvarja situacije, v katerih lahko vsi liki zaživijo v svoji polnosti. Tako kot prepričljivo zaživi film kot celota v rokah ustvarjalne in igralske ekipe. Žirija zato soglasno odloča, da kratki film PRESPANA POMLAD predstavlja dosežek takšne vrste, da ga nagradi z vesno za najboljši kratki film, vesno za najboljšo režijo in vesno za najboljši scenarij.
vesna za najboljšo glavno žensko vlogo
Anja Novak
Prespana pomlad
Režija: Dominik Mencej
Produkcija: UL AGRFT
Koprodukcija RTV Slovenija
utemeljitev: Lik Jasne v filmu PRESPANA POMLAD je zahtevna igralska naloga, ki znotraj kratke filmske forme zahteva kreacijo lika s kompleksnim prepletanjem emotivnih in duševnih stanj. Anja Novak je Jasna, suverena in zelo prepričljiva.
vesna za najboljšo glavno moško vlogo
Jernej Kogovšek
(Drevo)
Režija: Sonja Prosenc
Produkcija: Zavod Monoo
Koprodukcija: RTV Slovenija, Nuframe, Staragara
utemeljitev: Lik Aleka v filmu DREVO je tenkočuten prikaz odraščanja v krutem okolju, kjer fant svojo transformacijo v moškega plača z življenjem.
vesna za najboljšo fotografijo
Mitja Ličen
(Drevo)
Režija: Sonja Prosenc
Produkcija: Zavod Monoo
Koprodukcija: RTV Slovenija, Nuframe, Staragara
utemeljitev: Fotografija v filmu DREVO je dobro premišljen in estetiziran element, ki odločujoče soustvarja nadrealno realen svet filmske zgodbe.
vesna za najboljšo glasbo
Janez Dovč
(Drevo)
Režija: Sonja Prosenc
Produkcija: Zavod Mono o
Koprodukcija: RTV Slovenija, Nuframe, Staragara
utemeljitev: Glasbi v filmu DREVO s premišljeno umestitvijo v dramaturgijo zgodbe uspe v filmsko pripoved vpeljati gosto in kompleksno glasbeno pokrajino, ki postane notranji svet glavnih junakov, spomin na nepovraten čas brez strahu.
vesna za najboljšo montažo
Sašo Podgoršek
(Vašhava)
Režija: Sašo Podgoršek,
Produkcija: Zavod EN-KNAP
utemeljitev: V plesnem filmu VAŠHAVA se prepletajo tako likovni, zvočni, kot plesni elemeni v (verjetno) sklepno zgodbo sodelovanja med ustvarjalci filma s Sašom Podgorškom in plesno skupino En-Knap. Sozvočje vseh elementov v filmsko prepričljivo celoto pa je omogočil prav montažni kreativni proces, ki je eden izmed bolj pomembnih filmskih elementov filma VAŠHAVA.
vesna za najboljši študijski film in Restart nagrada za najboljši študijski film
Šuolni iz Trsta
Režija: Gregor Božič
Produkcija: Deutsche Film- & Fernsekakademie Berlin (dffb)
Koprodukcija: Arte Geye
utemeljitev: ŠUOLNI IZ TRSTA je skrbno premišljena in domišljena miniatura, ki temelji po eni strani na etnologiji in po drugi strani na skrbno izrisanem socialnem okolju, v katerem so vsi liki prepričljivi in del tako socialnega kot naravnega okolja. Čeprav je film nastal (deloma) kot študentski, je v njem prikazanega ogromno profesionalnega vedenja in tehtnih ustvarjalnih premislekov.
vesna za najboljši dokumentarni film
Rejnica
Režija: Miha Možina
Produkcija: UL AGRFT
Koprodukcija: RTV Slovenija
utemeljitev: Dokumentarni film REJNICA je slojevita, iskrena in zaokrožena filmska pripoved, skozi katero režiser Miha Možina s svojo zrelostjo in senzibilnostjo, iz prizora v prizor razkriva travme neštetih nesrečnih družinskih usod, ki se vse prepogosto prenašajo iz roda v rod.
vesna za najboljši animirani film
Princ Ki-Ki-Do: Pošast iz močvirja
Režija: Grega Mastnak
Produkcija: OZOR, zavod za gibljive slike
utemeljitev: Animirani film PRINC KI-KI-DO, POŠAST IZ MOČVIRJA, je duhovita pripoved z minimalistično likovno podobo.
vesna za najboljšo scenografijo
Peter Perunović
(Prespana pomlad)
Režija: Dominik Mencej
Produkcija: UL AGRFT
Koprodukcija RTV Slovenija
utemeljitev: Scenografija v kratkem filmu PRESPANA POMLAD ustvari prepričljiv filmski prostor, ki ni zgolj kulisa, temveč aktiven protagonist. Cel svet v točki pogleda.
vesna za najboljšo manjšinsko koprodukcijo
Barbari
Režija: Ivan Ikić
Produkcija: Sense Production
Koprodukcija: Restart Production, OR
utemeljitev: Močna in uravnotežena pripoved v celovečernem prvencu BARBARI dosledno secira začarani krog brezupa ljudi z družbenega roba.
vesna za najboljšo masko
Mojca Gorogranc Pertushevska
(Inferno)
Režija: Vinko Möderndorfer
Produkcija: Forum Ljubljana
Koprodukcija: Kinorama, Sektor Film, Delirium, RTV Slovenija
utemeljitev: Oblikovanje maske v filmu INFERNO sprejme ponujeni izziv in skozi celotno pripoved natančno in dosledno prikaže širok razpon znanj in obrtne dovršenosti.
vesna za najboljši ton
Julij Zornik
(Inferno)
Režija: Vinko Möderndorfer
Produkcija: Forum Ljubljana
Koprodukcija: Kinorama, Sektor Film, Delirium, RTV Slovenija
utemeljitev: Večplastnost in tehnična dovršenost zvoka v filmu INFERNO je precizno strukturirana celota, ki je rezultat dela ekipe z izvrstnim posluhom za filmski zvok.
Stopova igralka oziroma igralec leta
Ajda Smrekar
(Pot v raj)
Režija: Blaž Završnik
Produkcija: Sever&Sever d.o.o.
Koprodukcija: Filmski center, Restart d.o.o.
Utemeljtev: Člani žirije revije Stop, novinarka in urednica Stopovih filmskih strani Marjana Vovk, filmski kritik Bojan Kavčič in režiser Matevž Luzar, so se odločili, da naziv Stopov igralec ali igralka leta 2014 podelijo Ajdi Smrekar za vlogo Lučke v romantični komediji Pot v raj. Ajda v celovečerec prinaša svežino in energijo, z ravno prav odmerjeno simpatično nadležnostjo osvoji gledalca in suvereno vodi svojo junakinjo od začetka do konca. V trenutku, ko se kot Lučka pojavi v filmu, prevzame vajeti v svoje roke in nosi filmsko zgodbo do konca.
Nagrada Art kino mreže Slovenije
Kaj pa Mojca?
Režija: Urša Menart
Produkcija: Sever&Sever d.o.o.
Koprodukcija: RTV Slovenija
Utemeljitev: Art kino mreža Slovenije je združenje 27 mestnih kinematografov, ki se zavzemajo za čim širšo promocijo kakovostnega umetniškega filma.
V čast nam je, da lahko na letošnjem Festivalu slovenskega filma prvič podelimo nagrado Art kino mreže Slovenije, ki bo filmu zagotovila skupno promocijo pod našim okriljem.
Letošnja strokovna žirija, ki jo sestavljamo Petra Božič (Art kino Odeon Izola), Mateja Lapuh (Mestni kino Ptuj) in Matjaž Marinič (Mestni kino Domžale), je med osmimi celovečernimi filmi v tekmovalnem programu izbrala film, ki gledalca vabi h kritičnemu razmisleku in refleksiji o slovenskem filmu skozi reprezentativne ženske vloge. Avtorica se je dokumentarnega filma lotila s strokovno predanostjo in spoštljivim odnosom do pogosto spregledane vloge žensk. Film odlikujeta jasna zasnova in stopnjujoč ritem, ki ga režiserka izmenično zapolnjuje s humorjem in razmišljanjem o preteklosti in hkrati o prihodnosti ženskih vlog.
Verjamemo, da lahko s prikazovanjem tega filma ponovno obudimo zanimanje za slovensko filmsko kinematografijo, zato nagrado podeljujemo filmu
Kaj pa Mojca? režiserke Urše Menart.
Nagrada Združenja slovenskih filmskih kritikov
Drevo
Režija: Sonja Prosenc
Produkcija: Zavod Monoo
Koprodukcija: RTV Slovenija, Nuframe, Staragara
Kritiško žirijo so sestavljale Zemira Pečovnik, Tina Poglajen in Tesa Drev
Utemeljitev: Članice žirije FIPRESCI, ki smo tokrat izbirale med celovečernimi igranimi filmi, smo sklenile, da nagrado podelimo delu, ki ga ne odlikujeta samo drzna izbira motiva in njegova simbolna razsežnost, temveč tudi odlična izvedba filmske pripovedi na vseh ravneh – tako režije kot igre, fotografije, scenografije in glasbe. Nagrado FIPRESCI poklanjamo filmu Drevo.