Kandidat za tujejezičnega oskarja je Zgodovina ljubezni

09. september 2019
Strokovna žirija se je po ogledu prijavljenih filmov odločila, da za slovenskega predstavnika, ki se bo potegoval za kandidaturo za nagrado oskar za najboljši mednarodni celovečerni film 2020, predlaga film Zgodovina ljubezni v režiji Sonje Prosenc in v produkciji Monoo.

Zveza društev slovenskih filmskih ustvarjalcev je junija 2019 skladno s pravili AMPAS (Academy of Motion Picture Arts and Sciences - Akademija za filmsko umetnost in znanost) pozvala strokovna društva s področja produktivne kinematografije, naj predlagajo svojega predstavnika za osemčlansko strokovno žirijo.

Sestava letošnje žirije je bila: Martin Turk, režiser; Simon Gosnik, direktor fotografije; Sara Živkovič, producentka; Branislav Srdić, producent; Tomi Matič, producent; Andrej Nagode, montažer; Nika Rozman, igralka, in Polona Petek, predavateljica in publicistka.
Do izteka roka (27. avgusta 2019) so producenti prijavili štiri filme, vsi so izpolnjevali pogoje za prijavo za kandidaturo: Igram, sem v režiji Miroslava Mandića (produkcija Filmostovje), Ne bom več luzerka v režiji Urše Menart (produkcija Vertigo), Posledice v režiji Darka Štanteta (produkcija Temporama) in Zgodovina ljubezni v režiji Sonje Prosenc (produkcija Monoo).

Strokovna žirija se je po ogledu prijavljenih filmov odločila, da za slovenskega predstavnika, ki se bo potegoval za kandidaturo za nagrado oskar za najboljši mednarodni celovečerni film 2020, predlaga film Zgodovina ljubezni v režiji Sonje Prosenc in v produkciji Monoo.

UTEMELJITEV:
“Film pred gledalci razpre svet glavne junakinje, mladega dekleta, ki je pred nedavnim izgubilo mater. V edinstvenem in dovršenem filmskem jeziku riše notranje doživljanje protagonistke, ki se sooča z materino skrivno preteklostjo in skoznjo poskuša poiskati smisel v novonastalih odnosih. S subtilno dramaturgijo, ki jo nadgrajujejo do potankosti premišljeni zvočni in vizualni detajli, ustvari svojevrstno atmosfero, ki ne le očara, ampak predvsem povabi gledalca v lastno popotovanje po pokrajini čutnega. To je film, ki govori s tišino, ne z besedami, ter pri tem gledalca ne podcenjuje, temveč mu nudi prostor za lastno refleksijo. Prav zaradi zavestnega odmika od dogajanja je še bolj bogat v podobah, ki s svojo intenzivnostjo in premišljeno umeščenostjo oblikujejo zaokroženo celoto pomenov. Čas, misel in narava prevzamejo v tem filmu novo dimenzijo, saj nenehno razpirajo polja asociativnega, simbolnega in intuitivnega. Zgodovina ljubezni je nekonvencionalen in avtorsko prepoznaven film, ki ga odlikujejo vrhunski prispevki vseh članov ekipe, tako jasno uglašenih v enotno zgodbo, da bi ji bilo težko karkoli dodati ali odvzeti.”

Povezane novice