Scenarnica in Scenarnica ABC
Društvo slovenskih režiserjev, ki združuje režiserje, scenariste in asistente režiserje in deluje kot nevladna organizacija v javnem interesu, je leta 2016 v sodelovanju s Slovenskim filmskim centrom prvič organiziralo Scenarnico, scenaristično delavnico za razvoj scenarija od ideje do prve različice scenarija. Gre za edinstveni primer v Evropi, saj večina scenarističnih delavnic v večini namenja pozornost zgolj poznejšim razvojnim fazam scenarija.
Do nedavna v Sloveniji ni bilo mogoče pridobiti visokošolske strokovne izobrazbe za področje scenaristike, osnova za kakovosten film pa je kakovosten scenarij, zato so člani organov društva pod vodstvom programskega vodje delavnice Matevža Luzarja z izključno prostovoljnim delom zasnovali program in način delovanja delavnice, sestavili nabor ustreznih mentorjev in jih pritegnili k sodelovanju, izbor kandidatov vsako leto poverili tričlanski strokovni komisiji, in tako s finančno podporo Slovenskega filmskega centra doslej izvedli že tri delavnice.
Na razpis se je vsakič prijavilo okoli trideset kandidatov, od katerih je strokovna komisija izbrala po 6-8 najboljših. Doslej so šestmesečni program (šest intenzivnih vikend srečanj od petka do nedelje in zaključek na Festivalu slovenskega filma v Portorožu) tako zaključile že tri skupine, v petek, 18. oktobra, začenjamo s četrto.
Glavni mentor prvih treh Scenarnic je bil uveljavljen srbski scenarist in dramaturg Srđan Koljević, mentor letošnje delavnice pa bo večkrat nagrajen hrvaški scenarist, dramatik, skladatelj in glasbenik Mate Matišić. Poleg glavnega je na enem od poznejših stopenj delavnice navzoč še dodatni mentor, prav tako uveljavljen angleški scenaristični svetovalec in mentor Christian Routh, ki se scenarijev loteva individualno z vsakim od udeležencev posebej. Delo v Scenarnici sicer poteka skupinsko, vsi udeleženci delajo na svojem scenariju in obenem spremljajo tudi razvoj svojih kolegov.
Dosedanji udeleženci Scenarnice so bili zelo uspešni tudi na drugih mednarodnih delavnicah za nadaljnje faze razvoja scenarijev, še posebej pa pri pridobivanju sredstev za razvoj scenarijev in projektov ter realizacijo projektov na nacionalnih razpisih (6 na razvoju scenarija, 3 na razvoju projekta, eden na realizaciji, scenarij Ize Strehar Nimamo jajc, imamo pa škatle od njih, se začne snemati te dni, scenarij Kapa Saše Eržen se snema prihodnje leto, Jezdeci Dominika Menceja in Inventura Darka Sinka, celovečerna prvenca, pa sta že posneta in sta v fazi postprodukcije).
Letos bodo svoje ideje spreminjali v filmski jezik naslednji udeleženci:
Peter Bizjak – projekt z naslovom Impro
Nina Krajčinović – projekt z naslovom Najleše mesto na svetu
Olga Michalik – projekt z naslovom Flamenko
Katarina Rešek – projekt z naslovom Fantasy
Ana Trebše – projekt z naslovom Lutka
Blaž Završnik – projekt z naslovom Oberkrainer muzikal
Zaradi velikega zanimanja za scenaristične delavnice pa se uvaja še nov program, Scenarnica ABC, ki je razširjen program Scenarnice, namenjen širši zainteresirani javnosti.
Scenarnica ABC je celoletna serija predavanj o različnih praktičnih vidikih scenaristike. Namenjena je scenaristom, režiserjem in vsem, ki jih zanima pisanje scenarija – tako začetnikom kot profesionalnim filmskim ustvarjalcem in študentom.
Na prvem predavanju, ki ga bo vodil Mate Matišić, hrvaški scenarist in predstojnik Oddelka za dramaturgijo na zagrebški Akademiji za dramsko umetnost (mdr. scenarist filmov Fine mrtve djevojke, r. Dalibor Matanić; Svečenikova djeca, r. Vinko Brešan in S one strane, r. Zrinko Ogresta), bo udeležencem posredoval uporabno znanje o tem, kako se v filmskem jeziku zapiše zgodba.
Predavatelj in tudi glavni mentor letošnje Scenarnice bo o filmski zgodbi govoril na podlagi različnih pristopov in svojih bogatih izkušenj z mnogimi režiserji.
Vljudno vabljeni na Lokacijo, Kersnikova 12, v četrtek, 17. 10., ob 19.00. Vstop je prost.
Do konca leta 2019 bosta še dve predavanji, predvidoma 28. novembra in 17. decembra, obakrat ob 19.00.